ברירת-מחדל  |  English  |

להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:

התחברות למנהלים

ממלמה נסענו נסיעה קצרה  לפלטניאס    Platanias .

נכנסנו לראות את הישוב.  על אחד הקירות ראינו שלט פרסום להשכרת אופניים חשמליות.

לא ניצלנו אופציה זו כי באנו ברכב שכור. כמו כן, לא מכיר את החברה המפרסמת ואיני יכול

לתת המלצה בעד או נגד. פשוט השלט מצא חן בעיני והחלטתי להביא לידיעתכם שקיימת אופציה

כזאת.

המשכנו ברחוב ואז ראינו גן זכרון לחללי מלחמות.

מעבר לגן , כשחוצים את הכביש  רואים שלט הפנייה למקלטי החירום ששמשו את האזרחים או החיילים במלחמת העולם השנייה.

קראתי אודות  המקלטים האלה, ורציתי לראותם בפועל, אך לא הצלחתי להבין מהשלט היכן בדיוק הם נמצאים.  עברתי את הכביש והתקרבתי למסעדה

בה ישבו אנשים ושתו קפה או בירה להנאתם. שאלתי אותם אם הם יודעים היכן נמצאים המקלטים האלה.  בהתחלה לא כל כך הבינו מה אני רוצה מהם

אבל אח"כ התחילו להסביר לי, ואני לא הבנתי את ההסבר.   למזלי עברה במקום בחורה צעירה , מקומית, ואמרה לנו לבוא איתה. אשתי ואני הלכנו בעקבותיה

והיא לקחה אותנו דרך קיצורים בין החצרות והבתים במקום, ואכן תוך כ- 5 דקות הליכה הגענו למקום.

במבט ראשון , לא רואים את המקלט החבוי בצל הגבעה.

רואים את פתח המקלט מאחורי אשתי.

נכנסנו פנימה. ראינו רשת מנהרות חפורות.

בתחילה  זה נראה לנו כמו מבוך, אך כשסיירנו במנהרות התברר שלמעשה אלה 2 מנהרות  המחוברות באמצע ע"י מנהרה שלשית.

המנהרות מתוחזקות ויש בהן רשת תאורה מסודרת.

הרגשנו שמיצינו את ענין המקלט והחלטנו לחמשיך בנסיעה אשר לפי התוכנית היתה אמורה להוביל אותנו אל קניון סמריה.

העיירה פלטניאס שוכנת על החוף הצפוני של האי ויש לה חוף רחצה מסודר.  נסענו מערבה לאורך החוף עד שהגענו לכביש הפונה לכוון דרום.

בכביש זה המשכנו עד פראסס   Prases  .   המשכנו עוד 4-3  ק"מ  עד העיירה סמפרונאס    Sempronas  ושם עשינו עצירה לארוחת צהרים.

כעת המשכנו בדרך, שבעים ומרוצים . עברנו את העיירה אפנוחורי    Epanochori .

הכביש בכוון דרום היה מלא פיתולים אך הנוף בדרך פיצה על הדרך הקשה. הדרך עברה בין ההרים  שעליהם היו תחנות רוח לייצור חשמל.

מצד שני , בין ההרים היו עמקים ובהם  בתים בודדים המוקפים בשטחים חקלאיים מעובדים.

ראינו בדרך כנסיה קטנה ממנה היה תצפית על הנוף.

המשכנו עד שהגענו בשעה  15:00  לעיירה מוני   Moni .

כעת היה ודאי שטעינו בדרך ולא פנינו בפנייה הנכונה לסמריה. עשינו שינוי תוכנית. המשכנו עוד 5 ק"מ    וראינו שהגענו לעיירה סוגיה   Sougia .

מצאנו מקום לינה בעיירה.   משפחה שמשכירה את הדירה.  אנשים נחמדים, לא מדברים אנגלית, אך הבן שלהם היה המתורגמן של כל מה שלא הצלחנו להבין

או להביע בשפת הסימנים בידים.  בבוקר כשנפרדנו מהם, היתה האשה עסוקה בקילוף הקשקשים מהדגים הטריים שהביא הבן, ובהכנת הדגים לארוחת צהריים.

הבעל ישב להנאתו על הכסא והתחרדן בשמש.

זו הדירה בה היינו

וכאן תמונות של  אשתי עם בעלי הבית

התארגנו, ויצאנו לרחצה בחוף הים, בקצה הדרומי של האי כרתים.

החוף מסודר יפה אך הוא אינו חולי אלא מלא אבני נחל קטנות.

יש קטע  חוף  מוסדר   שבו  התרחצנו.

מחוף זה יוצאת מעבורת מספר פעמים ביום , לנקודות שונות בחוף הדרומי.  מחיר הנסיעה בצעבורת סביר, אך כשצריך לנסוע עם הרכב עולה המחיר משמעותית

ולא היה כדאי לנו לנסוע, כיון שהגענו ברכב שכור, ומבחינתנו, היה עדיף לנסוע עם הרכב צפונה, למקומות אחרים שטרם בקרנו בהם.