ברירת-מחדל  |  English  |

קניון סמריה      5.6.2023

יצאנו מסוגיה ונסענו צפונה. הדרך מפותלת בין ההרים. לאחר כשעה פנינו לכוון אומלוס

( OMALOS )

המשכנו  מזרחה בכוון  אזור ההרים הלבנים.  בדרך עברנו שטחי מרעה ושפע של כבשים.

כעת הגענו להרים הלבנים. לא רחוק מנקודה זו נמצאת הכניסה לפרק לאומי סמריה.

שלט הכניסה לפרק לאומי סמריה

בנקודה זו נכנסים לאחר קניית כרטיס כניסה , ומתחילים לרדת לכוון הקניון. כשמגיעים למטה

הולכים במסלול של כ- 13 ק"מ  לאורך הקניון.

התחלתי לרדת במדרגות, אך עד מהרה ראיתי מה המסלול העומד לפני והחלטתי לוותר על

המסלול , עשיתי אחורה פנה וחזרתי לרכב להמשך הדרך צפונה.

בטרם עליתי בחזרה , צילמתי את המסלול שהייתי אמור לעבור בו:

לו הייתי צעיר ב-20 שנה הייתי עושה זאת בקלות....

המשכנו צפונה  לכוון חאניה כביכול, אבל פנינו שמאלה על הכביש לאורך החוף הצפוני ,

ומצאנו מקום לינה באלמירידה  (  Almyrida ).  עיירה נחמדה עם חוף חולי מוסדר.

אכלנו באחת המסעדות הרבות הנמצאות לאורך החוף. פגשנו זוג ישראלים שקנו דירה במקום, וחיים

כאן כבר מעל שנתיים. המליצו לנו לבקר גם בשכונה  פלאקה  ( PLAKA)  שהיא מרכז הבילוי במקום.